05.09.2010
Realizace projektu „Českomoravské pomezí hraje všemi barvami – propagační a koordinační kampaň“, který je zaměřen na marketingovou podporu stejnojmenné turistické oblasti, byla ukončena k 31. srpnu letošního roku. V rámci tohoto projektu proběhla celá řada aktivit, které přispěly k propagaci a zvýšení povědomí o regionu rozkládajícím se na pomezí Čech a Moravy.
Českomoravské pomezí se pravidelně účastnilo domácích i zahraničních veletrhů cestovního ruchu, na kterých se prezentovalo v rámci expozice Destinační společnosti Východní Čechy. Zástupci turistické oblasti představili atraktivity regionu i na dalších seminářích, konferencích a prezentačních akcích.
Celkovým redesignem prošel portál www.ceskomoravskepomezi.cz, u kterého byla kromě grafických úprav a výrazného rozšíření fotogalerie také vytvořena nová struktura stránek. Nově byla zpracována prezentace hlavních atraktivit oblasti. K vyšší návštěvnosti portálu pomohla vedle uvedených změn i jeho optimalizace vůči vyhledávačům. V rámci internetové propagace regionu byla v průběhu letních prázdnin realizována také bannerová kampaň.
Důležitým výstupem projektu bylo vydání několika tištěných propagačních materiálů. Ke skládačkám Atraktivity a Akce Českomoravského pomezí, které byly představeny na lednovém veletrhu Regiontour v Brně, postupně přibyly brožury s tipy na výlety pěšky, na kole a autem a turistická mapa oblasti. Všechny uvedené materiály jsou zájemcům k dispozici v informačních centrech měst Českomoravského pomezí.
Součástí projektu byla také výroba pětiminutového filmu propagujícího nejzajímavější místa Českomoravského pomezí stejně jako dvou filmových spotů a spotu rozhlasového. Film byl s úspěchem představen na veletrzích cestovního ruchu i na několika konferencích a seminářích pro subjekty působící v oblasti cestovního ruchu. Více než 100 tisíc návštěvníků multikin vidělo propagační spoty Českomoravského pomezí v rámci kampaně, která byla realizována v červnu a červenci v sedmi krajských městech po celé České republice. Rozhlasová kampaň proběhla v květnu loňského a červnu letošního roku.
Po celou dobu trvání projektu byla turistická oblast prezentována také v tištěných médiích. Inzeráty a propagační články se pravidelně objevovaly v odborném tisku i v časopisech pro širokou veřejnost.
Projekt „Českomoravské pomezí hraje všemi barvami“ je financován z Regionálního operačního programu NUTSII Severovýchod, oblast podpory Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu.
Ing. Jiří Zámečník